Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

Samson is een Islam knuffelaar

Geus
    forumlid

Aantal berichten : 134
    Registratiedatum : 23-08-12

Samson is een Islam knuffelaar Empty Samson is een Islam knuffelaar

Bericht van Geus zo sep 09 2012, 23:13

'SAMSOM IS EEN ISLAM-KNUFFELAAR'

Bron: telegraaf.nl  -  10 september 2012

Samson is een Islam knuffelaar Wilders2

Geert Wilders rekent op ’gordijnbonus’

Overmorgen gaat Nederland naar de stembus, omdat Geert Wilders (49) eind april in het Catshuis een einde maakte aan het rechtse minderheidskabinet van VVD en CDA. Zelf vindt de PVV-leider dat hij zo zijn rug recht heeft gehouden, maar volgens de peilingen lopen kiezers bij hem weg. Kan Wilders het tij nog keren of wacht hem de komende jaren aan het Binnenhof een plekje aan de zijlijn? Geert Wilders glundert. Hij is net terug van het verkiezingsdebat van het Jeugdjournaal. „Eén van de kinderen wilde me een knuffel geven!”, roept hij enthousiast. Het lijkt één van de spaarzame spontane gebeurtenissen in het leven van de nog immer bedreigde en dus zwaar bewaakte PVV-leider. De verkiezingscampagne stelt hem in staat om weer eens onder de mensen te zijn, met flyeracties in Rotterdam, Spijkenisse, Tilburg en zijn thuishaven Limburg. Wilders besloot na de breuk in het Catshuis dat zijn campagne over Europa moest gaan, vanwege de eurocrisis en de bezuinigingen die mede door Brussel moeten worden doorgevoerd in Nederland. Maar het verkiezingsgeweld is inmiddels een tweestrijd geworden tussen VVD en PvdA, waar de PVV van Wilders zich nauwelijks tussen kan vechten.

Bent u ook verrast door de opmars van PvdA-aanvoerder Samsom?
    „Ik vind dat heel erg zorgwekkend. Voor een deel is Samsom of Roemer lood om oud ijzer, zoals Rutte dat zegt. Samsom is een grote islamknuffelaar, bijna net zo proEuropees als Pechtold en ik las dat hij tien keer gearresteerd is. Ik weet niet of dat nou is wat we in het Torentje moeten hebben.”

De PVV lijkt minder aanwezig in de campagne dan in 2010. U bent niet de man waar alle schijnwerpers op staan.
    „Ik knok. Als je naar de peilingen kijkt, dan heeft u gelijk. Maar dat zegt op zich niets over de uitkomst van de verkiezingen en wat er daarna gebeurt.”

Uw partij staat op zo’n 20 zetels. Rekent u weer op de ’gordijnbonus’, dus dat mensen in peilingen nu niet zeggen dat ze PVV gaan stemmen, maar dat in het stemhokje wel doen?
    „Die hebben we tot nu toe altijd gehad. Ik denk oprecht dat het er 24, 25 kunnen worden.”

Vooralsnog staat de PVV op verlies in de peilingen. Is dat een bewijs dat het onverstandig was om uit het Catshuis weg te lopen?
    „In het Catshuis onze rug recht houden, zoals ik het formuleer, is een hele goeie keuze geweest. Ik had geen kiezer meer in de ogen kunnen kijken als we met de voorstellen hadden ingestemd. Dan hadden we de economie de komende jaren kapot bezuinigd, dan waren er heel erg slechte koopkrachtplaatjes geweest en dan was de werkloosheid gestegen.”

Wat heeft het u gebracht? Er is alsnog een Lenteakkoord gesloten, dat nog veel verder af staat van de wensen van uw achterban dan de Catshuisplannen. Bovendien staat de PVV nu buitenspel.
    „Het heeft aangetoond dat wij geen plucheplakkers zijn. Als ik had getekend bij het kruisje, zoals Verhagen en Rutte het wilden, dan had ik onze kiezer voor de gek gehouden, helemaal verloochend. Wij hebben de rug recht gehouden en gekozen voor onze kiezer en voor Nederland.”

Straks zit Samsom misschien in het Torentje. Dankzij u!
    „Met alle respect, dat is natuurlijk een kul-redenering. Want dat zou betekenen dat we hadden moeten pikken wat we niet vinden. Er lag een verschrikkelijk pakket, vanwege die gesel van Europa. En om dan voor het pluche of het idee ’wat gebeurt erna’ te tekenen, zou laf zijn en zou plucheplakken zijn.”

Het belangrijkste voor een politicus is toch juist om invloed op het landsbestuur te hebben. Daarvoor zit u toch in de politiek?
    „Zeker.”

Die invloed is nu weg. Niemand wil de komende jaren zaken met de PVV doen. Wat valt er voor de PVV-kiezer dan eigenlijk nog te halen bij u?
    „Nou heel veel. Onze invloed was altijd groot de afgelopen jaren, ook toen we niet gedoogden. Toen hebben we heel wat voor elkaar gekregen. Ook bij andere partijen.”

Door hard vanaf de zijlijn te roepen?
    „Nee, we hebben niet alleen de discussie in het land en hier beïnvloed. Ik denk dat de VVD zonder de PVV op een aantal thema’s ook een ander toontje had gezongen. En die invloed die blijft. Of dat nou in de regering is of gedogen of in de oppositie.”

Critici zullen zeggen: de PVV is over haar hoogtepunt heen…
    „De mooiste tijden van de PVV liggen nog in het verschiet. Het gaat hartstikke goed met de PVV, echt. Er zijn altijd bakken met mensen en vooral ook journalisten die zeggen of soms hopen: nu hebben ze hun hand overspeeld. En we hebben ze iedere keer weer verrast.”

Er is wel een boel te doen rond de PVV. Opgestapte of weggestuurde Kamerleden die met modder gooien, zoals ex-PVV’er Hernandez in zijn boek.
    „Er is absoluut gedoe geweest, dat ben ik helemaal met u eens. Natuurlijk is het niet leuk als er vijf dagen voor de verkiezingen een boek uitkomt. Maar ik geef er ook absoluut niet teveel aandacht aan.”

U wordt in dat boek neergezet als een man die geen leiding geeft, die zenuwachtig sigaretten rookt, die zijn fractie leidt via een politburo van getrouwen. Herkent u zich daar in?
    „Ik ga er allemaal ook niet op reageren. Het zijn onzinverhalen, bedoeld om de PVV of mij persoonlijk te beschadigen. Ik denk dat heel veel mensen die drijfveer erachter zien.”

Er zit ook een beschuldiging in, dat Kamerlid Dion Graus u zou chanteren?
    „Dat is echt totale onzin. Ik laat me door helemaal niemand chanteren. Ik word al heel wat jaren, bijna tien jaar, bedreigd, en ik zal me nooit door wie dan ook laten chanteren. Graus heeft me nooit gechanteerd en zal dat ook nooit doen.”

Heeft u last gehad van de campagne van ex-PVV’er Kortenoeven bij Joodse clubs in Amerika?
    „Nee, Ik heb daar geen last van gehad.”

Ontvangt u geld van Joodse organisaties?
    „Ik ga niets zeggen over waar, wat, wel of geen geld.”

Waarom mogen mensen die op de PVV willen stemmen dat niet weten?
    „Mensen die ons geld geven, stellen het ook niet altijd op prijs als hun naam publiek wordt. Maar er komt waarschijnlijk een wet aan die dat regelt. En daar zullen we ons natuurlijk aan houden. Zolang dat niet hoeft, handelen we gewoon conform de wet en hoeven we dat niet te vertellen.”

Namen van personen openbaren is wat anders dan dat u aangeeft of u geld van Joodse organisaties krijgt of niet?
    „Joodse organisaties, schei toch uit.”

Uit die hoek krijgt u geen financiële steun?
    „Luister, ik ga er niks over zeggen. U kunt het op heel veel manieren proberen. We houden ons aan de wet als die van kracht wordt en geen moment eerder.”

U zit nu 20 jaar in Den Haag, bijna 15 jaar als Kamerlid. Denkt u wel eens na over een leven na de Haagse politiek?
    „Wat is er nog meer qua politiek behalve de Haagse politiek?”

Een mooie carrière bij de Verenigde Naties? Europa?
    „Gezellig met mevrouw Herfkens of met meneer Barroso hahaha! Nee, Ik ben daar totaal niet mee bezig. Ik ben hier, ik heb het gigantisch naar mijn zin. Ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk. Doe wel heel veel daarnaast ook, zoals een boek schrijven. Binnenkort ga ik naar Australië, om daar spreekbeurten te houden over islamisering.”

Aha, u gaat fondsenwerven in Australië?
    „Ik ga niet om fondsen te werven, en niet om te verhuizen of om een baan te zoeken. Ik ga gewoon, waarvoor ik heel veel reis, om mijn islamverhaal te vertellen.”

Wij horen u in Nederland nauwelijks meer over de islam. U heeft ook gezegd dat het tot 12 september alleen nog gaat over de strijd tegen Europa. Is dat niet opportunistisch?
    „Dat moet een misverstand zijn. Europa is ook islam. Het tegengaan van de islamisering kan niet met Europa, want Brussel houdt tegen dat wij de immigratie beperken. Mijn droom is een Nederland zonder islam, zonder moskeeën, zonder hoofddoekjes, boerka’s en Marokkaanse straatterreur. Samsom wil niet minder maar méér multiculti. Met hem gaan de grenzen weer verder open en komen er nog meer potentiële PvdA-kiezers uit landen als Somalië en Marokko binnen, worden onze straten nog onveiliger en komen er nog meer moskeeën bij. Samsom is een groot gevaar voor de Nederlandse cultuur. Met hem als premier gaat Nederland in de uitverkoop aan zowel Europa als aan de islam.”

Tot slot: hoeveel zetels gaat Hero Brinkman halen?
    „Als ik de peilingen mag geloven: geen één.”

Hoeveel zetels gunt u hem?
    „Bij debatten heb ik gewoon contact met hem, hoor. Wij hebben geen slaande ruzie. Het wil niet zeggen dat er niet is gebeurd, wat er is gebeurd. Maar hij heeft zijn eigen partij. Daar moet hij gewoon voor knokken.

Dat is allemaal heel netjes, wat u zegt. Toch betekent een zetel voor Brinkman er eentje minder voor de PVV. U vist in dezelfde vijver.
    „Nou ja, ik denk niet dat de PD… ehhh … de partij van hem veel kans maakt. Maar de kiezer heeft altijd gelijk.”

.

Het is nu zo nov 24 2024, 10:16