Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

    Dibi: 'We hebben er een potje van gemaakt bij GroenLinks'

    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Dibi: 'We hebben er een potje van gemaakt bij GroenLinks' Empty Dibi: 'We hebben er een potje van gemaakt bij GroenLinks'

    Bericht van Beheerder ma sep 10 2012, 04:11

    Dibi: 'We hebben er een potje van gemaakt bij GroenLinks'

    Bron: trouw.nl  -  10 september 2012

    Dibi: 'We hebben er een potje van gemaakt bij GroenLinks' Media_xl_1348479
    © anp. Tofik Dibi

    'We hebben er gezamenlijk een potje van gemaakt bij GroenLinks. Het had anders gemoeten, maar het heeft geen zin iemand individueel verantwoordelijk te noemen.' Dat zegt Tofik Dibi, die zelf zijn partij op stelten zette door (tevergeefs) een gooi te doen naar het lijsttrekkerschap.

    'We zijn nu collectief verantwoordelijk om alles waar GroenLinks voor staat op de voorgrond te plaatsen. We gaan echt door tot het bittere eind. Ik wil een laatste oproep doen aan de kiezer: vergeet het gedoe, want welke partij verzette zich na de aanslagen op 11 september 2001 het meest tegen angstpolitiek? En welke partij vraagt nu het om geld gaat, ook aandacht voor immateriële waarden? Hou vast aan je idealen.'

    Plek 10
    'Ik heb geen spijt van mijn gooi naar het lijsttrekkerschap, het is een kwestie van dromen najagen. Ik zal me er nooit voor excuseren', aldus Dibi. Hij belandde na zijn gesneefde poging om op de eerste plaats van de kandidatenlijst te komen, op de tiende plek. GroenLinks mag volgens de peilingen al blij zijn met de helft van dat aantal zetels. Al folderend hoort Dibi dat mensen toch maar voor de PvdA kiezen, en dat ze nooit zo'n heibel bij GroenLinks hadden verwacht. 'Er is veel twijfel. Maar ik hoop dat mensen zich alsnog laten leiden door zich te realiseren waar GroenLinks voor staat. Dat het een idealistische partij is met standpunten die niet veranderen met de peilingen.'

    .

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 26 2024, 08:20