Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

2 plaatsers

Wilders haalt weer hard uit naar Europa

Beheerder
    Beheerder
    Admin

Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 65

Wilders haalt weer hard uit naar Europa Empty Wilders haalt weer hard uit naar Europa

Bericht van Beheerder vr aug 24 2012, 06:58

Wilders haalt weer hard uit naar Europa

Bron: trouw.nl - 24 augustus 2012

Wilders haalt weer hard uit naar Europa Media_xl_1332349
    © epa. Geert Wilders

'Brussel is een ondemocratisch monster- een vampier die ons leegzuigt tot we slechts een onbetekenende provincie zijn van het Groot-Europese Rijk.' Met deze snoeiharde uithaal begon Geert Wilders vrijdagavond in Rotterdam aan zijn verkiezingscampagne.

Uit de vooraf verspreide speech mocht pas na 8 uur worden geciteerd, maar een medium brak het embargo. Of Wilders gaat afwijken van het geschrevene, moet nog blijken.

Zijn campagnestart kent maar één thema, Europa. Wilders vraagt zich af of Nederland niet gewoon moet kiezen voor baas in eigen huis. 'Als we uit de EU stappen, is Nederland weer een vrij land', aldus de PVV-voorman.

mieke121276
    mieke121276
    forumlid

Aantal berichten : 142
    Registratiedatum : 10-08-12
    Leeftijd : 47

Wilders haalt weer hard uit naar Europa Empty Re: Wilders haalt weer hard uit naar Europa

Bericht van mieke121276 vr aug 24 2012, 07:44

Je haalt uit naar de EU maar de asiel zoekers moeten wel ergens anders in afwachting blijven. Hoe blond ben je dan.
    Beheerder
    Beheerder
    Admin

Wilders haalt weer hard uit naar Europa Empty Re: Wilders haalt weer hard uit naar Europa

Bericht van Beheerder vr aug 24 2012, 07:52

mieke121276 schreef:Je haalt uit naar de EU maar de asiel zoekers moeten wel ergens anders in afwachting blijven. Hoe blond ben je dan.

Ik ben het wel met Wilders eens dat de EU helemaal niet democratisch is. Maar asielzoekers opvangen in het buitenland is ook niet sociaal. Eigenlijk is de wereld van en voor iedereen. Grenzen zouden op termijn moeten verdwijnen. Je kunt er niets aan doen waar je geboren bent. Maar ik vind wel dat mensen die hier komen zichzelf moeten kunnen bedruipen en niet op kosten van de samenleving hier verblijven. Dan hol je op termijn sociale voorzieningen uit. De wereld is voor iedereen, maar wel zorgen voor je eigen inkomsten. Tenzij je volkomen buiten je schuld niet kunt werken. Maar daar moet de verzekering voor opdraaien. Mensen moeten zich verzekering tegen onheil vooraf. Het sociale systeem moet wel betaalbaar blijven anders stort het hele zaakje in en heeft straks niemand meer wat.
    mieke121276
    mieke121276
    forumlid

Aantal berichten : 142
    Registratiedatum : 10-08-12
    Leeftijd : 47

Bericht van mieke121276 vr aug 24 2012, 08:14

Eric de Blois schreef:
    mieke121276 schreef:Je haalt uit naar de EU maar de asiel zoekers moeten wel ergens anders in afwachting blijven. Hoe blond ben je dan.

Ik ben het wel met Wilders eens dat de EU helemaal niet democratisch is. Maar asielzoekers opvangen in het buitenland is ook niet sociaal. Eigenlijk is de wereld van en voor iedereen. Grenzen zouden op termijn moeten verdwijnen. Je kunt er niets aan doen waar je geboren bent. Maar ik vind wel dat mensen die hier komen zichzelf moeten kunnen bedruipen en niet op kosten van de samenleving hier verblijven. Dan hol je op termijn sociale voorzieningen uit. De wereld is voor iedereen, maar wel zorgen voor je eigen inkomsten. Tenzij je volkomen buiten je schuld niet kunt werken. Maar daar moet de verzekering voor opdraaien. Mensen moeten zich verzekering tegen onheil vooraf. Het sociale systeem moet wel betaalbaar blijven anders stort het hele zaakje in en heeft straks niemand meer wat.

Ja maar de asiel zoekers die willen werken mogen niet werken omdat ze geen verguning hebben dus de gene die wil mag niet en zo zie je wie wat wil en wie niet toch
    Beheerder
    Beheerder
    Admin

Bericht van Beheerder vr aug 24 2012, 08:27

mieke121276 schreef:

Ja maar de asiel zoekers die willen werken mogen niet werken omdat ze geen verguning hebben dus de gene die wil mag niet en zo zie je wie wat wil en wie niet toch

Oh, maar wat mij betreft zouden asielzoekers gewoon aan het werk mogen hoor. Dat is alleen maar gunstig. Laat ze alsjeblieft aan het werk gaan, als ze kunnen. Maar ik vind niet dat de samenleving moet opdraaien voor de opvang van vluchtelingen. Hooguit voor een beperkte periode. Ik denk aan eerste opvang. Maar daarna moeten ze zelf voor hun inkomen zorgen. Hier in Chili krijgen vluchtelingen niets, omdat hier sowieso geen uitkeringen zijn. Ze worden tijdelijk opgevangen, en daarna moeten ze voor zichzelf zorgen. Als je dat niet doet, trek je ontzettend veel mensen aan. En dan zou de samenleving verplicht voor hun onderhoud moeten zorgen. Dat lijkt mij ten opzichte van de werkende klasse niet redelijk. Immers asielzoekers hebben nooit premie betaald en krijgen wel een uitkering. Het systeem moet wel betaalbaar blijven en daartoe moet niet iedereen maar mogen graaien uit de pot.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo nov 24 2024, 11:00