Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

Aangifte tegen moslimrapper na discriminerende teksten

Eric de Blois
    Eric de Blois
    Beheerder

Aantal berichten : 267
    Registratiedatum : 15-06-14
    Leeftijd : 65

Aangifte tegen moslimrapper na discriminerende teksten Empty Aangifte tegen moslimrapper na discriminerende teksten

Bericht van Eric de Blois do jul 07 2016, 03:45

Aangifte tegen moslimrapper na discriminerende teksten

Bron : AD.nl  -  door : de redactie  -  2 mei 2014

De Brabantse rapper Ismo lanceerde op Youtube zijn eerste single 'Eenmans', maar dat is bepaald niet bij iedereen goed gevallen. In het nummer krijgen homoseksuelen en joden er op niet mis te verstane wijze van langs. Er is naast waardering een golf van kritiek neergedaald op de Bredanaar. De video, die sinds drie dagen op Youtube te zien is, is al meer dan 100.000 keer bekeken. tegen de rapper is aangifte gedaan door Lars Hobma, een homoseksuele jongen (19) die dat deed namens een facebookgroep die zich Bredaas belang noemt.

Hobma werd na het bekendmaken van de de aangifte meteen tientallen malen bedreigd, door 'fans' van Ismo. 'Ik moest branden in de hel en werd voor hoerenzoon en flikker uitgemaakt. Dat zijn natuurlijk geen leuke berichten. Zeker niet als je voor een beter Breda probeert te strijden', aldus Hobma op de site van Omroep Brabant.

Tirade
    In de video, die geschoten is in Breda, de woonplaats van de rapper, gaat Ismo (echte naam: Ismael Houllich) vocaal tekeer tegen Joden en homoseksuelen: 'Haat joden meer dan nazi's'. En even verderop: 'flikkers' geen hand geven en niets anders te geloven behalve de Koran. Niemand kan Ismo breken, 'behalve God'. En geld? 'Dat wil ik showen aan mijn enemies.' Naast waardering van fans, zijn er veel mensen die zich storen aan de teksten van de rapper. 'Ik mag toch hopen dat hier een aantal advocaten op staan,' is te lezen op Twitter. Ook in de commentaren onder de video op Youtube zijn veel negatieve reacties te lezen.

'Geen racist'
    De Bredase rapper zegt zich te beroepen op de vrijheid van meningsuiting. Tegen Omroep Brabant  zegt hij 'geen racist te zijn'. Hij vindt dat zijn teksten worden verdraaid door critici: Ik bedoel met 'flikkers' helemaal geen homoseksuelen en met 'joden' lang niet alle joden. Mijn echte fans weten dat.' Hij reageert op Youtube ook op deze kritiek: 'Sommige mensen hoor ik praten over racisme omdat ik zeg ik haat die joden, maar ik zeg bewust die joden. Daarmee verwijs ik na de zionistische joden die de andere joden een slechte naam geven precies zoals sommige mensen met de islam doen'.

'Ziekere dingen'
    De rapper lijkt niet van zins, ook maar iets terug te nemen van de tekst van 'Eenmans' Op twitter zegt hij: 'Er komen alleen maar ziekere dingen aan, dit jaar is van mij.' Ismo heeft nog niet gereageerd op de bedreigingen die aan het adres van Hobma zijn gedaan.

.

Het is nu do nov 21 2024, 09:57