Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

    Islamitisch kindersexboek blijft in bibliotheek Amsterdam

    avatar
    Geus
    forumlid


    Aantal berichten : 134
    Registratiedatum : 23-08-12

    Islamitisch kindersexboek blijft in bibliotheek Amsterdam Empty Islamitisch kindersexboek blijft in bibliotheek Amsterdam

    Bericht van Geus zo sep 23 2012, 10:43

    Omstreden kinderboek blijft in bieb

    Bron : at5.nl  -  23 september 2012

    Islamitisch kindersexboek blijft in bibliotheek Amsterdam 2gsprq0

    De Openbare Bibliotheek (OBA) is niet van plan een omstreden kinderboek voor moslims uit de collectie te halen.[/b]

    Zaterdag ontstond enige ophef over het kinderboek 'Het nut van goede daden' (vanaf 7 jaar) uit de reeks 'Klein Verhaaltje'. Het uit het Indonesisch vertaalde boek bevat een opmerkelijke passage. In dit - volgens moslims waargebeurde - verhaal zitten drie mannen vast in een grot. Ze kunnen alleen vrij komen door hun goede daden te noemen. Eén van hen vertelt: 'De tweede man bad: Allah ik heb een nicht waar ik veel van hou. Ik wou eigenlijk met haar naar bed. Maar zij weigerde altijd. Een paar jaar later had zij een probleem en kwam naar mij toe. Ik gaf haar toen 120 dinar op voorwaarde dat zij met mij naar bed zou gaan'. Uiteindelijk doet hij dit niet, omdat hij Allah vreest, en dat hij het niet doet is in het boek een voorbeeld van een goede daad. Niettemin is er ophef dat een kinderboek vertelt over incest en prostitutie. Bovendien is het boek niet alleen in islamitische winkeltjes en webshops te koop (waar wel meer opmerkelijke boeken  te vinden zijn) maar is hij te leen in de OBA. Woordvoerders van de OBA laten zondag aan AT5 weten dat het boekje gewoon in de collectie blijft. En, zo tipt de OBA, er is nog eentje te leen in de vestiging Hagedoornplein in Noord. De bieb die in een oude kerk gevestigd is.
    .

      Het is nu do maa 28 2024, 02:37