van Beheerder di dec 18 2012, 12:17
thorvald schreef: Eric de Blois schreef: thorvald schreef:Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.
Zou alcohol dan ook niet verboden moeten worden?
da's een lastige, ik heb in mijn directe omgeving gezien wat Drugsverslaving een mens aan doet, daarom ben ik erop tegen.
Ja wanneer je verslaafd raakt aan drug's wordt de gezondheid geschaadt. Maar er zijn veel meer producten die schadelijk zijn voor de gezondheid en gewoon legaal verkrijgbaar zijn. Overmatig veel vet consumeren, alcohol, blootstaan aan kankerverwekkende dampen op het werk. Wie met mate af en toe een joint rookt zal daar niet veel schade van ondervinden denk ik. En ik vind bovenal dat schade toebrengen aan de eigen gezondheid een vrije keuze dient te zijn. Sportklimmen zonder koord is ook gevaarlijk. Je kunt daarbij makkelijk doodvallen. Ook niet verboden.
De illegaliteit van drug's is juist in het belang is van criminelen. Het drijft de prijs enorm op, waardoor mensen gaan stelen om aan drug's te komen. Drug's moeten uit het criminele circuit worden gehaald door de teelt, handel, verkoop en gebruik volledig te legaliseren. Dan kan de politie zich gaan bezighouden met veel belangrijker zaken als geweld.
We moeten af van het schijnheilige gedoogbeleid en overgaan op een volledige legalisatie van softdrug's. Mensen moet vrij zijn om te kiezen, leven zoals men wil, zo lang de omgeving daar geen hinder van ondervindt. Maar dat laatste geldt natuurlijk voor alle menselijke activiteiten.