Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

3 plaatsers

Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker

Beheerder
    Beheerder
    Admin

Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 65

Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker Empty Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker

Bericht van Beheerder ma aug 27 2012, 13:25

Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker

Bron: volkskrant.nl - 27 augustus 2012

Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker Media_xl_1334556

De 40-jarige bewoner van het huis in Oss waar donderdag een 25-jarige man werd geëlektrocuteerd, wordt ervan verdacht dat hij levensgevaarlijke risico's heeft genomen door te knoeien met de stroom. Het slachtoffer kreeg een stroomstoot tijdens werkzaamheden in een hennepkwekerij. Uit sectie blijkt dat de stroomstoot zo goed als zeker de doodsoorzaak is.

De politie en het Openbaar Ministerie hebben dat maandag bekendgemaakt. De 40-jarige verdachte is maandag voorgeleid en blijft nog zeker 2 weken vastzitten.

Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie werd stroom afgetapt voor de hennepkwekerij op de eerste verdieping van het huis. Op het vernielen of beschadigen van het elektriciteitsnetwerk met de dood tot gevolg staat een celstraf van maximaal 15 jaar.

De politie heeft de aangetroffen planten en kweekspullen in beslag genomen.

Beheerder
    Beheerder
    Admin

Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker Empty Re: Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker

Bericht van Beheerder wo aug 29 2012, 04:45

Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie werd stroom afgetapt voor de hennepkwekerij op de eerste verdieping van het huis. Op het vernielen of beschadigen van het elektriciteitsnetwerk met de dood tot gevolg staat een celstraf van maximaal 15 jaar.

De politie heeft de aangetroffen planten en kweekspullen in beslag genomen.

Als het kweken van cannabis legeaal zou zijn, konden dit soort toestanden gewoon voorkomen worden.
    Geus
    forumlid

Aantal berichten : 134
    Registratiedatum : 23-08-12

Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker Empty Re: Geknoei met stroom fataal voor hennepkweker

Bericht van Geus wo sep 05 2012, 14:21

Het blijft een raar gapend gat in de wet dat men wel tot onder de 30 gram kan shoppen aan de voordeur, maar niet kan leveren aan de achterdeur. In België mag men wel legaal telen, maar niet legaal verkopen. Ook zo'n gek gapend gat in de wet.

Neemt niet weg dat deze man er wel voor koos om stroom af te tappen op kosten van de buren voor eigen winstbejag. En dat is natuurlijk wel zijn eigen verantwoordelijkheid.
    Beheerder
    Beheerder
    Admin

Bericht van Beheerder wo sep 05 2012, 17:16

Geus schreef:Het blijft een raar gapend gat in de wet dat men wel tot onder de 30 gram kan shoppen aan de voordeur, maar niet kan leveren aan de achterdeur. In België mag men wel legaal telen, maar niet legaal verkopen. Ook zo'n gek gapend gat in de wet.

Neemt niet weg dat deze man er wel voor koos om stroom af te tappen op kosten van de buren voor eigen winstbejag. En dat is natuurlijk wel zijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik ben het helemaal met je eens Geus. Het gedoogbeleid lijkt nergens op. Eigenlijk is het gewoon géén beleid. Iets is verboden of juist niet. Zaken wettelijk verbieden maar op voorhand besluiten niet te vervolgen is hypocriet. Persoonlijk ben ik voor het volledig legaliseren van cannabis, vanaf de kweek tot aan het gebruik van. Zelf rook ik niet, heb nooit gerookt, laat staan drug's gebruikt. Desalnietemin denk ik dat mensen zelf zouden moeten mogen kiezen hun gezondheid eventueel te schaden, zolang dit geen schade betekent voor de omgeving. Het legaliseren zal naar mijn overtuiging leiden tot minder criminaliteit gerelateerd aan drugs. Dat is een belangrijk argument voor legalisatie. Vanuit liberale overtuiging vind ik softdrugs iets wat niet verboden zou moeten zijn.

En ja stroom aftappen op kosten van de ander is natuurlijk een misdrijf dat bestraft moet worden. Maar alleen dat, niet de reden waarom. Had de kweek gewoon legaal geweest, was er geen noodzaak stroom af te tapppen. Immers dan kun je in alle openheid cannabis kweken zonder bestraft te worden.

Dat van België wist ik niet. Dan zou je dus in België ongestraft kunnen kweken en het hier ongestraft verkopen. Haha, en dat binnen de EU, wat zeg ik, Benelux!

mieke121276
    mieke121276
    forumlid

Aantal berichten : 142
    Registratiedatum : 10-08-12
    Leeftijd : 47

Bericht van mieke121276 wo sep 05 2012, 20:09

Indd maak dit stukje compleet legaal en zo voorkom je hoop ellende!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23 2024, 01:54