Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

2 plaatsers

    Roemer wil aanpak voetbalsalarissen

    mieke121276
    mieke121276
    forumlid


    Aantal berichten : 142
    Registratiedatum : 10-08-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Haarlem

    Roemer wil aanpak voetbalsalarissen Empty Roemer wil aanpak voetbalsalarissen

    Bericht van mieke121276 ma aug 20 2012, 10:15

    Roemer wil aanpak voetbalsalarissen

    Bron : nu.nl  -  ANP  -  20 augustus 2012

    Roemer wil aanpak voetbalsalarissen Emile-10
    Emile Roemer

    AMSTERDAM - De Europese voetbalbond UEFA moet maatregelen nemen om de hoogte van de salarissen van topvoetballers in te perken.

    Dat heeft SP-leider Emile Roemer maandag gezegd in het tv-programma Half Acht Live. "De voetbalwereld is heel raar. Die bedragen slaan nergens meer op", zei Roemer, gevraagd naar een reactie op het salaris van zo'n drie ton per week dat Robin van Persie gaat verdienen bij Manchester United. Volgens Roemer is het tijd dat de UEFA in actie komt. "Het verschil tussen Europese landen is zo groot geworden, het is geen wonder dat Nederlandse clubs er niet meer tussen komen op het hoogste niveau."

    Speciale rol
    Roemer ziet geen speciale rol voor de politiek, afgezien van een verbod op overheidssteun aan voetbalclubs in financiële problemen. Wel wil de SP een toptarief voor de allerhoogste inkomens. Daar zouden topvoetballers onder vallen, net als bijvoorbeeld grootverdieners in het bedrijfsleven. Roemer zei verder dat hij blijft bij zijn uitspraken van vorige week over de Europese boete die Nederland boven het hoofd hangt als het begrotingstekort niet voldoende wordt teruggebracht. "Wat ik gezegd heb, zeg ik al zeker een jaar. Als we in Nederland de economie een impuls willen geven, laat ik me niet tegenhouden door mensen in Brussel die regels belangrijker vinden dan mensen."

    Niet betalen
    Roemer zei vorige week in een interview met het Financieele Dagblad dat hij de boete niet zou betalen. "Over my dead body", verklaarde hij. Daarop kwam veel kritiek van andere partijen, waarna Roemer zijn uitspraken leek te nuanceren. Maandagavond ontkende hij te zijn teruggekrabbeld. "Over mijn lijk, heb ik gezegd. Ik ben wie ik ben, een duidelijk politicus. Ik ga niet ineens aan wollig taalgebruik doen, omdat er verkiezingen aan komen."

    .
    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Roemer wil aanpak voetbalsalarissen Empty Re: Roemer wil aanpak voetbalsalarissen

    Bericht van Beheerder zo aug 26 2012, 01:43

    Ben het volkomen eens met de SP en dus ook jouw, Mieke. Die absurd hoge salarissen zijn gewoon idioot. Dat slaat echt nergens meer op. In plaats daarvan mogen die veotbalclub's die kennelijk zoveel geld in kas hebben dan ook wel opdraaien voor de schade die wordt aangericht door hooligans als gevolg van emotie's rond het tema voetbal. En van de kosten die de politie moet maken om de massa bezoekers van voetbalwedstrijden op weg naar en van het stadion te begeleiden.

    Ook die boete die wij aan Brussel moeten betalen vanwege het begrotingstekort is helemaal absurd en schandalig! We betalen ons al scheel aan Brussel en komen daardoor voor een deel in de problemen, en krijgen daarvoor als dank dan nog eens een boete ook. Inderdaad Roemer: "Over my dead body".

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do maa 28 2024, 07:30