Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

2 plaatsers

    Homo toegetakeld op Prinsengracht

    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Homo toegetakeld op Prinsengracht Empty Homo toegetakeld op Prinsengracht

    Bericht van Beheerder ma jun 16 2014, 03:05

    Homo toegetakeld op Prinsengracht

    Bron : parool.nl  -  16 juni 2014

    Homo toegetakeld op Prinsengracht Media_xl_2314204
    © ANP

    Een homostel is zaterdagavond op de Prinsengracht aangevallen. Een 25-jarige man werd zo hard geslagen dat drie piercings uit een oor verdwenen. Hij kon met dat oor ook niets meer horen.

    Toen het stel rond half twaalf ter hoogte van de Raamstraat met de armen om elkaar heen geslagen over een slecht verlicht stuk gracht liep, trok het de aandacht van vier belagers. 'Ze riepen keihard: 'Vieze kankerhomo's!' zegt Ronald, die niet met zijn achternaam in de krant wil. 'Ik zei nog: 'Dank je wel, wat een aardig compliment.' Niet eens: 'Hou je bek!' Eén van die jongens rende toen dreigend op hem af. 'Ik draaide me weg en meteen werd ik vol op de zijkant van mijn gezicht geslagen, op mijn kaak en oor. Zo hard dat drie piercings uit mijn oor werden geslagen.' Ronald viel op de grond en kreeg nog twee trappen na. 'Toen is hij weggerend, met zijn drie vrienden erachteraan.' De daders waren volgens het stel twintigers met een lichtgetinte huidskleur. Na een bezoek aan een ziekenhuis bleken de verwondingen mee te vallen. Gisteren kwam ook zijn gehoor terug. Vandaag heeft hij aangifte gedaan. De politie heeft camerabeelden veiliggesteld, die zo nodig zullen worden uitgezonden op televisie. Ronald is geschrokken, maar beseft dat hij nog geluk heeft gehad. 'Hij had me nog tien trappen kunnen geven', zegt hij. 'Het moest er vroeg of laat een keer van komen. Laat dit dan maar mijn keer zijn. Ik hoor de laatste tijd zo vaak van vrienden dat zij een mep hebben gekregen in de stad.'

    .
    Eric de Blois
    Eric de Blois
    Beheerder


    Aantal berichten : 267
    Registratiedatum : 15-06-14
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Puerto Aysén, Chili

    Homo toegetakeld op Prinsengracht Empty Re: Homo toegetakeld op Prinsengracht

    Bericht van Eric de Blois di jun 17 2014, 10:21

    Een homostel is zaterdagavond op de Prinsengracht aangevallen. Een 25-jarige man werd zo hard geslagen dat drie piercings uit een oor verdwenen. Hij kon met dat oor ook niets meer horen.

    Toen het stel rond half twaalf ter hoogte van de Raamstraat met de armen om elkaar heen geslagen over een slecht verlicht stuk gracht liep, trok het de aandacht van vier belagers. 'Ze riepen keihard: 'Vieze kankerhomo's!' zegt Ronald, die niet met zijn achternaam in de krant wil. 'Ik zei nog: 'Dank je wel, wat een aardig compliment.' Niet eens: 'Hou je bek!' Eén van die jongens rende toen dreigend op hem af. 'Ik draaide me weg en meteen werd ik vol op de zijkant van mijn gezicht geslagen, op mijn kaak en oor. Zo hard dat drie piercings uit mijn oor werden geslagen.' Ronald viel op de grond en kreeg nog twee trappen na. 'Toen is hij weggerend, met zijn drie vrienden erachteraan.' De daders waren volgens het stel twintigers met een lichtgetinte huidskleur. Na een bezoek aan een ziekenhuis bleken de verwondingen mee te vallen. Gisteren kwam ook zijn gehoor terug. Vandaag heeft hij aangifte gedaan. De politie heeft camerabeelden veiliggesteld, die zo nodig zullen worden uitgezonden op televisie. Ronald is geschrokken, maar beseft dat hij nog geluk heeft gehad. 'Hij had me nog tien trappen kunnen geven', zegt hij. 'Het moest er vroeg of laat een keer van komen. Laat dit dan maar mijn keer zijn. Ik hoor de laatste tijd zo vaak van vrienden dat zij een mep hebben gekregen in de stad.'

    Het is toch echt erg dat je als homo op bepaalde plaatsen niet meer zo veilig bent. Het SCP constateerde in 2010 dat de helft van de allochtonen in Nederland negatief zijn over homoseksualiteit en homoseksuelen. Dat is toch wel erg zuur wanneer je bedenkt dat allochtonen of hun ouders gastvrij zijn ontvangen door de nederlandse staat. Met de komst van allochtonen naar Nederland is de homohaat en homofobie in ieder geval toegenomen, niet dat er geen homohaat bestond in Nederland. Je kunt wat dat betreft dan als homo er maar beter voor kiezen te gaan wonen in een rustig dorpje dat overwegend wordt bewoond door autochtonen. Niet dat dit garandeert dat er dan geen risico's meer bestaan voor homoseksuelen, de risico's zijn onder de autochtone bevolking in elk geval lager.

    .

      Het is nu do maa 28 2024, 19:20