Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

2 plaatsers

    Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab

    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab Empty Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab

    Bericht van Beheerder vr okt 05 2012, 01:32

    Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab

    Bron: trouw.nl - door: Robin de Wever − 2 oktober 2012

    Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab Media_xl_1374029
    Diam's tijdens het interview voor televisiezender TF1

    Ze groeide op in een banlieue en rapte zich met een flinke dosis girlpower naar de top van de hitlijsten. Nu zoekt Diam's, gekleed in een hijaab, de luwte. Ze heeft Allah gevonden.

    Ik heb een 'complete transformatie' doorgemaakt, vertelde de rapper die voluit Mélanie Georgiades heet zondag op de Franse televisiezender TF1. Die ontboezeming kwam overigens niet als verrassing; een roddelblad publiceerde eerder al een foto waarop Mélanie een moskee verlaat. Donderdag verschijnt haar autobiografie. In de drie jaar dat Mélanie niet optrad en geen interviews gaf, veranderde ze naar eigen zeggen van een beroemde, rusteloze drugsverslaafde in een devote moslima. Mét een kind, een islamitische echtgenoot en een hoofddoek.

    Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab Media_l_1374009

    'Niet hoofddoek, maar vooroordelen zijn pijnlijk'
    Die hoofddoek krijgt de afgelopen jaren overigens weinig positieve publiciteit in Frankrijk: in overheidsgebouwen zijn hoofddoeken slechts onder bepaalde omstandigheden toegestaan. Voor docenten en leerlingen is hij verboden. Mélanie heeft geen moeite met het kledingstuk, vertelde ze. 'Wat me echt pijn doet zijn de vooroordelen.' Mélanies interesse in de islam ontstond naar eigen zeggen min of meer bij toeval. Toen ze een vriend zag bidden, merkte ze dat ook zij behoefte had aan gebed. Sinds haar bekering leeft ze in 'vrede en rust', vertelde ze aan TF1. Ze heeft geen beroemdheid meer nodig. 'Ik weet nu de reden van mijn bestaan en waarom ik op aarde ben.'

    Het interview is, zonder ondertiteling, te bekijken op YouTube. Hieronder de videoclip van Diam's nummer Jeune Demoiselle:



    avatar
    Geus
    forumlid


    Aantal berichten : 134
    Registratiedatum : 23-08-12

    Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab Empty Re: Franse rapper verrast fans en verruilt hiphop voor een hijaab

    Bericht van Geus za okt 06 2012, 19:22

    Van het ene opiaat in het andere opiaat.

      Het is nu do apr 18 2024, 23:07