Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

Deel

Enquête

Afschaffing van wietpas en legaliseren cannabis

Totaal aantal stemmen: x
Beheerder
Admin

Aantal berichten : 413
Registratiedatum : 08-01-09
Leeftijd : 58

Bericht van Beheerder op za aug 25 2012, 19:28

Over de wietpas is veel ophef. Terecht, want het is om te beginnen discriminerend. Het staat ook haaks op het gedoogbeleid. Het beste zou zijn om die wietpas af te schaffen evenal het gedoogbeleid. Gedogen is hypocriet. Wiet blijft wettelijk verboden alleen er worden geen straffen uitgedeeld. Ik ben voor legalisatie van cannabis en afschaffing van de wietpas. Zelf ben ik geen gebruiker, heb ook nog nooit gerookt, laat staan wiet. Maar ik ben om liberale redenen voorstander van een tolerant beleid ten aanzien van wiet.

thorvald
forumlid

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 04-09-12

Re: Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

Bericht van thorvald op zo dec 16 2012, 02:59

Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.
Beheerder
Admin

Bericht van Beheerder op ma dec 17 2012, 14:12

thorvald schreef:Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.

Zou alcohol dan ook niet verboden moeten worden?
thorvald
forumlid

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht van thorvald op ma dec 17 2012, 20:43

Eric de Blois schreef:

da's een lastige, ik heb in mijn directe omgeving gezien wat Drugsverslaving een mens aan doet, daarom ben ik erop tegen.
Beheerder
Admin

Bericht van Beheerder op di dec 18 2012, 12:17

thorvald schreef:
Eric de Blois schreef:

da's een lastige, ik heb in mijn directe omgeving gezien wat Drugsverslaving een mens aan doet, daarom ben ik erop tegen.

Ja wanneer je verslaafd raakt aan drug's wordt de gezondheid geschaadt. Maar er zijn veel meer producten die schadelijk zijn voor de gezondheid en gewoon legaal verkrijgbaar zijn. Overmatig veel vet consumeren, alcohol, blootstaan aan kankerverwekkende dampen op het werk. Wie met mate af en toe een joint rookt zal daar niet veel schade van ondervinden denk ik. En ik vind bovenal dat schade toebrengen aan de eigen gezondheid een vrije keuze dient te zijn. Sportklimmen zonder koord is ook gevaarlijk. Je kunt daarbij makkelijk doodvallen. Ook niet verboden.

De illegaliteit van drug's is juist in het belang is van criminelen. Het drijft de prijs enorm op, waardoor mensen gaan stelen om aan drug's te komen. Drug's moeten uit het criminele circuit worden gehaald door de teelt, handel, verkoop en gebruik volledig te legaliseren. Dan kan de politie zich gaan bezighouden met veel belangrijker zaken als geweld.

We moeten af van het schijnheilige gedoogbeleid en overgaan op een volledige legalisatie van softdrug's. Mensen moet vrij zijn om te kiezen, leven zoals men wil, zo lang de omgeving daar geen hinder van ondervindt. Maar dat laatste geldt natuurlijk voor alle menselijke activiteiten.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za dec 16 2017, 13:38