Politiek & Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek & Samenleving

Discussie platform voor een vrije samenleving

Nicknames (gebruikersnamen) worden niet prijs gesteld op dit forum. Van ieder lid wordt in principe verwacht de eigen werkelijke naam te gebruiken. Liefst voorzien van een heldere 'pasfoto' als avater. (300 x 400)

2 plaatsers

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Enquête

    Afschaffing van wietpas en legaliseren cannabis

    [ 5 ]
    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Bar_left83%Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Bar_right [83%] 
    [ 1 ]
    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Bar_left17%Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Bar_right [17%] 
    [ 0 ]
    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Bar_left0%Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Bar_right [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 6
    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Empty Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Bericht van Beheerder za aug 25 2012, 19:28



    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Cannabis1

    Over de wietpas is veel ophef. Terecht, want het is om te beginnen discriminerend. Het staat ook haaks op het gedoogbeleid. Het beste zou zijn om die wietpas af te schaffen evenal het gedoogbeleid. Gedogen is hypocriet. Wiet blijft wettelijk verboden alleen er worden geen straffen uitgedeeld. Ik ben voor legalisatie van cannabis en afschaffing van de wietpas. Zelf ben ik geen gebruiker, heb ook nog nooit gerookt, laat staan wiet. Maar ik ben om liberale redenen voorstander van een tolerant beleid ten aanzien van wiet.


    thorvald
    thorvald
    forumlid


    Aantal berichten : 25
    Registratiedatum : 04-09-12
    Woonplaats : Twente

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Empty Re: Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Bericht van thorvald zo dec 16 2012, 02:59

    Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.
    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Empty Re: Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Bericht van Beheerder ma dec 17 2012, 14:12

    thorvald schreef:Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.

    Zou alcohol dan ook niet verboden moeten worden?
    thorvald
    thorvald
    forumlid


    Aantal berichten : 25
    Registratiedatum : 04-09-12
    Woonplaats : Twente

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Empty Re: Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Bericht van thorvald ma dec 17 2012, 20:43

    Eric de Blois schreef:
    thorvald schreef:Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.

    Zou alcohol dan ook niet verboden moeten worden?

    da's een lastige, ik heb in mijn directe omgeving gezien wat Drugsverslaving een mens aan doet, daarom ben ik erop tegen.
    Beheerder
    Beheerder
    Admin


    Aantal berichten : 389
    Registratiedatum : 08-01-09
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Coyhaique, Chile

    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Empty Re: Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Bericht van Beheerder di dec 18 2012, 12:17

    thorvald schreef:
    Eric de Blois schreef:
    thorvald schreef:Ik ben tegen Drugs, in welke hoedanigheid dan ook.

    Zou alcohol dan ook niet verboden moeten worden?

    da's een lastige, ik heb in mijn directe omgeving gezien wat Drugsverslaving een mens aan doet, daarom ben ik erop tegen.

    Ja wanneer je verslaafd raakt aan drug's wordt de gezondheid geschaadt. Maar er zijn veel meer producten die schadelijk zijn voor de gezondheid en gewoon legaal verkrijgbaar zijn. Overmatig veel vet consumeren, alcohol, blootstaan aan kankerverwekkende dampen op het werk. Wie met mate af en toe een joint rookt zal daar niet veel schade van ondervinden denk ik. En ik vind bovenal dat schade toebrengen aan de eigen gezondheid een vrije keuze dient te zijn. Sportklimmen zonder koord is ook gevaarlijk. Je kunt daarbij makkelijk doodvallen. Ook niet verboden.

    De illegaliteit van drug's is juist in het belang is van criminelen. Het drijft de prijs enorm op, waardoor mensen gaan stelen om aan drug's te komen. Drug's moeten uit het criminele circuit worden gehaald door de teelt, handel, verkoop en gebruik volledig te legaliseren. Dan kan de politie zich gaan bezighouden met veel belangrijker zaken als geweld.

    We moeten af van het schijnheilige gedoogbeleid en overgaan op een volledige legalisatie van softdrug's. Mensen moet vrij zijn om te kiezen, leven zoals men wil, zo lang de omgeving daar geen hinder van ondervindt. Maar dat laatste geldt natuurlijk voor alle menselijke activiteiten.

    Gesponsorde inhoud


    Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren Empty Re: Wietpas afschaffen en softdrugs legaliseren

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19 2024, 03:41